У понеділок, 25 червня, до Міжнародного інституту освіти, культури та зв’язків з діаспорою Національного університету «Львівська політехніка» завітала Христина Піхманець, академічна заступниця директора Суботньої школи українознавства в місті Нью-Йорку (США). Пані Христина за фахом англійський філолог; вона переїхала за океан 10 років тому. За межами рідної землі вона заповзялася віддавати свої час та енергію викладанню української мови дітям діаспори.

Учасники неймовірно насиченої розмови узгодили організаційні питання щодо підготовки до Першого світового форуму українознавчих суботніх та недільних шкіл, який відбудеться 17-22 серпня у Львові та Брюховичах. На цьому масштабному заході Христина Піхманець зголосилася бути волонтеркою і, зокрема, проведе майстер-клас на тему: «Професійний розвиток учителя».

Під час зустрічі в МІОКу сторони порушили низку актуальних для навчання української мови як іноземної (УМІ) тем, обговорили проблеми методики викладання фонетики, читання та вивчення нових слів. Пані Христина ознайомила співробітників інституту зі своїми авторськими навчальними матеріалами з УМІ для дітей, над якими вона працює. Її підхід – «від лексики до граматики». Спершу учень має засвоїти якомога більше слів, аби могти ними вільно оперувати, і лише після того вчитель може нашаровувати на цю добру основу знання граматики.

Гостя наголосила на тому, наскільки важливо пояснити вчителям різницю між викладанням української як рідної та української як іноземної. Розуміння підставових відмінностей між цими предметами і їхніми методами, на жаль, досі бракує значній частині наших педагогів як у діаспорі, так і в Україні.

Також пані Христина розповіла про досягнення і виклики, що стоять перед Шкільною радою при УККА, зусиллями якої зросли можливості для вивчення української мови як другої (іноземної) в освітній системі США. Зокрема, володіння українською у США дає учням вагому прагматичну мотивацію, адже виданий за результатами тестування атестат, що потверджує знання нашої мови, враховується під час вступу до тамтешнього вишу. У вищій школі діє кредитно-модульна система (для здобуття бакалаврату треба набрати близько 140 «кредитів»), а студентові, що пройде курс української мови зараховують до шести «кредитів».

За підсумками діалогу, учасники домовилися поглиблювати співпрацю між МІОКом та діаспорним середовищем учителів Нью-Йорка, сприяти подальшому зближенню українців, що мешкають в Україні та за її межами. Для нас дуже важлива думка таких фахових педагогів, а ініціативи та поради Христини Піхманець є надзвичайно актуальними і цінними.